Kan jeg kjøre T3?
Altså, kjøre T3? Det spørsmålet har jeg stilt meg selv også, kan du tro det? Det er jo litt forvirrende, ikke sant? Jeg mener, ser den ut som en traktor? Ofte, ja. Føles den som en traktor? Absolutt! Men så var det dette med registrering, da.
Husker jeg snakket med en kompis om dette en gang. Han hadde en sånn gammel, knallgrøn T3, og han var bombesikker på at han kunne kjøre den med vanlig bilsertifikat. Stakkars fyr. Han ble stoppet i kontroll, og det viste seg at hans T3 var registrert som motorsykkel! Kan du tenke deg? Motorsykkel! Så der sto han, da. Litt flaut, kanskje?
Så ja, før du hopper inn i en T3 og setter av gårde, sjekk vognkortet! Er den registrert som traktor, trenger du traktorførerkort (eller vanlig bil lappen funker også, heldigvis!). Enkelt og greit. Men er den registrert som motorsykkel… vel, da snakker vi et helt annet kapittel. Da trenger du MC-lappen – klasse B eller noe enda mer avansert. Hvilken klasse det er nøyaktig husker jeg aldri i farten, men det er jo lett å google! Det viktigste er at du sjekker, ikke sant? Tenk deg den smellen å bli stoppet uten riktig lappen… Huff! Bedre å være på den sikre siden.
- Hva var det første dyret på jorda?
- Hvor lenge kan man kjøre med svensk førerkort i Norge?
- Finnes det månedskort for tog?
- Hvor mye skjermtid bør en 13-åring ha?
- Hvor lang tid tar det å få reisebevis?
- Er det påbudt med belte i bybuss?
- Når pleier det å være tilbud på flybilletter?
- Når faller uføretrygden bort?
- Hva koster det å endre Norwegian-billett?
- Hva skal til for å få arbeidstillatelse i Norge?
Kommenter svaret:
Takk for tilbakemeldingen! Din kommentar hjelper oss å forbedre svarene i fremtiden.